Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu Ummi....Dirimu Sentiasa Bertakhta Di Hati..




Dunia mengisytiharkan 10 Mei setiap tahun merupakan Hari Ibu bagi menghargai jasa dan pengorbanan yang diberikan oleh insan yang bergelar ibu, ummi, mama, mak dan sebaris dengannya...Maka setiap insan yang bergelar anak akan meraikan ibu mereka dengan pelbagai bentuk sambutan..Ada yang belanja makan, bagi hadiah, telefon, sms dan sebagainya.. Adakah hanya kerana sambutan Hari Ibu barulah anak-anak berebut meraikannya??Cukupkah sehari untuk kita mengenang segala jasa dan pengorbanan mereka??

Bagi diriku setiap saat, jam, hari, minggu, bulan, tahun dan setiap hari yang ku lalui adalah hari untukmu ibu... Besarnya pengorbanan mereka tidak boleh diterjemahkan dalam satu hari.... Pengalaman menyambut kelahiran anak sulung, membuatkan aku lebih mengerti betapa peritnya seorang ibu melahirkan seorang bayi.. Tempoh yang dilalui ketika mengandung sudah memakan masa 9 bulan... Kasih dan sayangmu ibu tidak mampu ku gambarkan...Hebatnya insan yang bergelar ibu ini... Walau perit, walau sakit yang menyelubungi diri tapi mampu lagi tersenyum buat kita... Adakah kita sehebat mereka???


Ummi... Anakmu ingin mengucapkan selamat Hari Ibu...Segala jasa dan pengorbananmu ku sentiasa kenangi sehingga akhir hayatku... Setiap apa yang ku berikan tidak mampu untuk membalas jasa dan pengorbananmu... Meskipun begitu, diriku kan cuba membalas jasa mu sehingga hembusan terakhir...Ku berdoa dan terus berdoa agar dirimu dilindungi oleh Rahmat dan Kasih Sayang dari Ilahi... Semoga Allah taala memberi ganjaran yang setimpal dengan jasa dan pengorbananmu...

Abah dan ummi serta mertuaku... Kami sekeluarga doakan semoga kalian dipanjangkan umur, murah rezeki, mendapat Rahmat dan Kasih sayang dari Ilahi... Segala jasa dan pengorbanan yang di berikan sehingga kami hidup bahagia kini, kami sentiasa kenang sehingga akhir hayat kami..

Buat ibu-ibu... Kalian adalah insan yang hebat.. Membesarkan kami tanpa sebarang keluhan malah dengan rasa gembira... Terima kasih kami ucapkan.... Dirimu amat hebat....

Selamat Hari Ibu.... Dari kami anak-anak yang mengharap kasih sayang ibu...


No comments:

Post a Comment